Blogs
Met het bijhouden van een blog laat je aan (potentiële) klanten zien dat jij expert bent op je vakgebied. Daarnaast hecht Google veel waarde aan unieke, relevante en up-to-date content. Twee vliegen in één klap. Kies uit een van mijn drie blog abonnementen:
Het belang van bloggen
Via het schrijven van blogs deel je kennis met jouw doelgroep. Je helpt hen met informatie, tips en adviezen en profileert daarmee direct jouw expertise. Je laat zien dat je de markt kent en weet wat er speelt.
Wanneer je regelmatig je visie of expertise over een bepaald onderwerp deelt, help je niet alleen je doelgroep op weg. Bloggen vormt ook een meerwaarde voor de vindbaarheid (SEO) van jouw onderneming. Goede, up-to-date content is de key voor zoekmachine-optimalisatie. Regelmatig bloggen is ideaal om jouw website doorlopend van nieuwe content te voorzien.
De voordelen
- Kennis delen met jouw doelgroep
- Expertise profileren
- Een betere vindbaarheid (SEO)
Mijn werkwijze
Heb je geen tijd om zelf een vakinhoudelijke blog te schrijven? Als ghostwriter neem ik dit graag voor je uit handen. Tijdens het schrijven houd ik rekening met de wensen en eisen van Google én die van jouw doelgroep.
Is beter gevonden worden in Google een van jouw doelstellingen? Dan adviseer ik je een blog abonnement te combineren met een SEO zoekwoordenonderzoek en contentstrategie. Tijdens het zoekwoordenonderzoek breng ik in kaart waar jouw doelgroep op zoekt. Met een contentstrategie bepalen we met welke (blog-)onderwerpen we aankomende drie, zes of 12 maanden aan de slag gaan om jouw rankings in Google te verbeteren. Zo gaan we gericht aan de slag!
Is het onderwerp duidelijk en weten we met welke zoekwoorden we aan de slag gaan? Dan plannen we een telefonisch interview waarin we samen de diepte in gaan. Aan de hand van jouw verhalen ga ik schrijven. Ik lever de blog zo compleet mogelijk aan je aan; inclusief afbeeldingen, linkjes en een social media bericht. Natuurlijk wil ik graag weten wat je ervan vindt. Tijdens de revisie-ronde zet ik aan de hand van jouw feedback de puntjes op de ‘i’.
Zijn we tevreden? Dan kan de blog live. Je kunt de blog zelf plaatsen, maar er ook voor kiezen dat aan mij over te laten. Ik heb ervaring met diverse CMS-systemen zoals Magento, WordPress en Joomla.
Mijn onderwerp is heel ingewikkeld…
Deze opmerking krijg ik heel vaak. Begrijpelijk, want hoe kan iemand zonder kennis van zaken toch een vakinhoudelijke blog schrijven? Met een nieuwsgierige houding, een goed luistervermogen en op basis van een scherpe briefing, schrijf ik al jaren voor uiteenlopende organisaties over uiteenlopende onderwerpen. Van lifestyle webshops tot accountants, van softwareleveranciers tot onderwijsorganisaties. Ik verdiep me graag in jouw vakgebied. Inmiddels kan ik op feestjes over veel dingen meepraten, vaak heb ik er ooit iets over geschreven. 😉
Met online teksten jouw doelstellingen bereiken?
Mijn teksten zijn resultaatgericht, SEO-proof en converterend. Laten we vrijblijvend kennismaken!